Brico en Technopolis zoeken 'Makers'

Toon wat jij kan op het Maker Festival op zondag 24 april 2016 in Technopolis, een organisatie van Technopolis® in samenwerking met Brico.

Thomas Edison was een uitvinder.

Coco Chanel was een ontwerpster.

De Egyptenaren waren bouwers.

Steve Jobs was een knutselaar met elektronica.

Wat zij allemaal gemeen hebben? Stuk voor stuk waren het MAKERS. Mensen die hun twee handen gebruikten om te experimenteren, te boetseren en te doe-het-zelven. En die er zo in geslaagd zijn om een stukje van onze wereld zelf te maken.

Tijdens het Maker Festival in Technopolis wordt de creativiteit en vindingrijkheid gevierd van alle Vlaamse bouwers, uitvinders, knutselaars, ontwerpers en doe-het-zelvers! Kan jij iets maken dat niemand anders kan? Staat er een zelfgemaakte robot op je zolder? Een kledingstuk dat de mode helemaal gaat veranderen? Een uniek voorwerp uit hout of elektronica? Of misschien komt onze fantasie zelfs nog niet in de buurt van wat jij allemaal kan maken! Neem dan op 24 april deel aan het Maker Festival in Technopolis en toon er al je kunsten aan het grote publiek. Want wie iets kan, mag dat aan de hele wereld laten zien!

Waarom zou je meedoen?

•  Omdat de wereld moet weten wat jij maakt. Omdat je er trots op bent, en omdat het écht bijzonder is.

•  Omdat je hier heel veel belangstelling krijgt. We verwachten opnieuw veel bezoekers en verspreiden onze foto’s en filmpjes via alle kanalen naar al onze fans en volgers.

•  Als extraatje krijg je van Brico een cadeaubon van 20 euro.

Wat we van je verwachten:

• Wie deelneemt, mag een stand inrichten. Maak het interessant, aantrekkelijk en toegankelijk. En, ah ja, ook veilig. Zeker als je met gekke uitvindingen aan de slag gaat... Wij voorzien tafels en stoelen voor je stand, een groot naambord, gratis internet, elektriciteit en een lunchpakket. Je kan modulaire wanden bestellen (voor € 25 per stuk zetten we ze recht en breken we ze achteraf ook weer af).

• Jij bent de ster van de stand. Je toont je ambacht, laat je machines werken, maakt nieuwe dingen,... En uiteraard leg je aan alle bezoekers uit wat je aan het doen bent. Een beetje zoals een marktkramer, eigenlijk.

• Je bent sowiezo de hele dag aanwezig: van 09u30 tot 17u00.

• Je maakt zelf mee reclame voor jouw stand en voor het Maker Festival. Hoe meer bezoekers, hoe leuker voor iedereen!

• Je kan zelf workshops aanbieden aan bezoekers.

• Registreer je op www.voordemakers.be en deel het resultaat van je noeste makersarbeid als stappenplan op het Voor de Makers-platform. Zo kan iedereen jouw creatie(s) bewonderen!

Wat kost het festival indien je een stand zou willen inrichten?

• Ik geef een workshop: gratis

• Ik ben een particulier en wens niets te verkopen: gratis

• Ik ben een particulier en wens te verkopen: € 25 incl BTW

• Ik ben een zelfstandige of vertegenwoordig een bedrijf met < 5 werknemers: € 50 excl BTW

• Ik vertegenwoordig een bedrijf met < 50 werknemers: € 250 excl BTW

• Ik vertegenwoordig een bedrijf met < 250 werknemers: € 500 excl BTW

• Ik vertegenwoordig een bedrijf met > 250 werknemers: € 1000 excl BTW

Als je een workshop organiseert, mag je verbruikte materialen doorrekenen aan de bezoekers. Annuleren zonder gegronde reden kost € 50.

Interesse om mee te doen? Schrijf je dan nu hier in! Je kan inschrijven tot 14 maart.

Hoe het eraan toe gaat tijdens het Maker Festival? Bekijk het filmpje:

Hqdefault