De 2de editie van de Brico Cross is een feit

Opnieuw bundelen zes crossen de krachten. Zoals vorig jaar aangekondigd vervangt Eeklo Geraardsbergen als openingscross, de vijf andere wedstrijden blijven ongewijzigd. Kruibeke en Meulebeke staan in oktober in de spotlights, in de eindejaarsperiode snuiven we de kerstsfeer op in Bredene, om in februari opnieuw naar Maldegem en Hulst te trekken.

256833 press 6f5a05 original 1503660578

Nieuw: de Brico Doe-Het-Zelf Cross !

BRICO staat er op om het publiek nog meer te betrekken bij het sportieve gebeuren en zette -samen met Sport ID- een nieuw project op poten: de Brico Doe-het-zelf Cross.

Telkens om 12u kunnen maar liefst vijftig klanten zelf het veld induiken en twee rondjes -op exact hetzelfde parcours van de profs- hun kunnen tonen. Een must voor elke crossliefhebber. Bij Brico (h)erkennen ze het competitieve aspect.

“Of het nu sport of ‘doe-het-zelf’ is, het omvat hetzelfde idee: jezelf overtreffen, voldoening halen uit het realiseren van iets nieuws, het bereiken van een product door zelf iets te maken. Dat geldt zowel voor de renners als voor de fans.”

Dieter Struye

De drie beste Brico-veldrijders krijgen -net als de profs- een huldiging op het podium en worden beloond met een Makers-Trofee.

Bekijk in de video alvast wat de deelnemers van de Brico Doe-Het-Zelf Cross te wachten staat ;-)

Hqdefault

Alle info over de Brico Doe-Het-Zelf Cross vind je eveneens op de Brico-Cross website:

Openingsmanche in Eeklo op zondag 10 september

We blikken al even vooruit naar de openingsmanche in Eeklo. De stad Eeklo kent een jarenlange traditie als organisator van een internationale veldrit (G.P. Stad Eeklo), een nieuwe locatie én meer professionele omkadering moeten de wedstrijd opnieuw een frisse uitstraling geven!

Leuk extraatje: niemand minder dan ex-veldrijder en wielercoryfee Roger De Vlaeminck gaf zijn advies om er een zo aantrekkelijk mogelijk parcours van te maken. Een zandberg wordt een extra publiekstrekker.

Niet alleen wij, maar ook wereldkampioen Wout van Aert, Mathieu van der Poel en zowat alle andere toppers kijken reikhalzend uit naar 10 september!

Ontdek alvast de volledige wedstrijdkalender op de Brico Cross website: